Kahoot


KAHOOT - ИНСТРУКЦИЯ ЗА УПОТРЕБА

Разработка и преводи от английски език: Юлияна Сотирова

http://www.getkahoot.com


  КАКВО Е  KAHOOT?
Kahoot е безплатна учебна платформа, която се използва всеки ден от милиони хора по целия свят за откриване, създаване, провеждане и споделяне на учебни игри. С него може да се правят за много кратко време забавни игри за учебните часове. В това ръководство ще се научите как да създадете ваш собствен Kahoot, да правите дубликати и да редактирате публично достъпни игри. С този пътеводител вие ще научите най-надеждните начини, как изпитването на учениците да се превръща в игра. Kahoot може да се използва за всеки учебен предмет, всяка възраст, и С ВСЯКО УСТРОЙСТВО. Играчите дори не е необходимо да регистрират профил.
    Този продукт се използва в най- различни условия - от класните стаи до бизнес срещи и благотворителност за набиране на средства, награди, церемонии и събития. Kahoot е създаден за съвместна работа с цел ученето да стане наистина привлекателно! Независимо от това, дали сте дошли в училище да изучавате квадратни уравнения, цифрови стратегии или каквото и да е друго, тази програма е направена за вас.
    Едно от нещата, които правят KAHOOT така уникален е, че това е една платформа, на която вие създавате съдържанието, облика и правилата на играта. Също така, вие можете да изберете една от 8.5+ милиона безплатни публични игри и тя да се адаптира за нуждите от обучение на вашите ученици, или да създадете такава съвсем нова според вашата необходимост.

КАК ДА НАПРАВИТЕ СВОЯ ПЪРВИ KAHOOT?

    Много е лесно да си направите безплатна регистрация. Отворете вашия браузър и отидете на  www.getkahoot.com , след което избирате команда SIGN IN и ще се отзовете на началната страница, откъдето трябва да зададете GET MY FREE ACCOUNT. След това ще влезете на следващата страница, на която трябва да отговорите, като какъв ще ползвате Kahoot:    
WHAT’S YOUR ROLE? Следва да изберете под въпроса един от следните отговори:
I’m a teacher   (като учител)
I’m a student over sixteen   (ученик, навършил 17 години)
I’m a student sixteen or under   (ученик, навършил 16 години или по-малко)
I’m in business   (за бизнес цели)
I want to use it socially   (с обществена цел)
Add your school or university – посочвате училището или университета, в който работите.
    Тогава ще трябва да попълните следните полета:
YOUR ACCOUNT DETAILS:
Pick a username:   /потребителско име/
Add your email address: ваша електронна поща – имейл
Confirm email: потвърждение на зададеният преди това имейл
Create a password: парола
Have you played Kahoot! before? - Участвали ли сте в игра на Kahoot преди?
CREATE ACCOUNT – потвърждение на данните за регистрация.
    /Потребителите, които имат направена вече регистрация в Kahoot, трябва да зададат команда SIGN IN, след като влязат в сайта и да въведат потребителско име или e-mail и парола./

След като направихте регистрация, вие ще се отзовете на вашата начална страница на  KAHOOT и първото нещо, което ще видите е:   Create new Kahoot! /създайте нов KAHOOT/, където имате три опции: Quiz, Discussion, Survey, Jumble /куиз, дискусия, проучване, бърканица/. Нека да приемем, че желаете да направите куиз тест, така че кликвате на Quiz. Преминавате през следните няколко стъпки:
Title – въвеждате заглавие  на теста
Description - правите кратко описание на тематиката, може да се добавят тагове Tags, съответно за учебния предмет, спецификата на темата, академичното квалификационно ниво, годината на класа по випуск и т. н., например: algebra# .  Добавянето на добро описание ви помага да определите целите на обучение за играта и ясно да я конкретизирате. Използването на описателното  #tags  ще гарантира, че други хора могат да го намерят лесно. По- голямото изображение дава възможност kahoot да се откроява и да привлече повече играчи.
Visible to - определяте достъпа от потребителите, съответно Only me /само аз/ Everyone /всеки/,
писменият език, който ще се използва в теста  Language, например български език
Credit resources – подсилване на теста с добавяне на източниците на учебния материал, линкове или препоръчителна литература.
Intro video – добавяне на видео, което ще стартира, когато участниците се присъединят към играта
Cover image – добавяне на изображение или видео за подсилване на играта
Зададените параметри потвърждавате с Ok, go. След това с команда Edit    вдясно на екрана можете да се върнете обратно да редактира

те теста.



В случай, че сте готов/а да продължите напред, въведете въпроса като кликнете на Add question в поле Question, където можете да определите неговия шрифт, да приложите степенен показател и др. символи. На Time limit се избира лимита на времето за мислене на всеки въпрос за интервала от 5 до 120 секунди.  Award points е оценяването на въпроса с точки. Ако желаете да добавите изображение или видеоклип към въпроса с Add image и Add video, вие можете да качите файл от вашия компютър или интернет, като например таблица, диаграма, картинка и т. н. След това задаваме съответните отговори на Answer1, Answer2, Answer3, Answer4  и посочваме кой е правилния с отметка. Може да определим техния шрифт също. Продуктът дава възможност да се определят като правилни повече от един отговор, но учениците може да посочват само единия от тях. С команда Next потвърждавате и продължавате към следващия въпрос. Като сте готови с въпросите, записвате с Save.
Edit редакция на теста с команда
Preview it визуализация на теста, който ще бъде представен на големия екран и на устройството на ученика
Play it стартиране на играта
Share it – възможности за споделяне на играта в Facebook, Twitter, Pinterest, Google или просто да я изпратите с e-mail
С I’m done отново потвърждаваме зададените от нас настройки и се отзоваваме на следващата страница, на която е списъка със създадените от нас до момента игри.


    
В поле Created by me с команда Play можем да стартираме играта, която желаем да проведем с учениците/ студентите; с команда Favorite определяме играта като любима, а с Share я споделяме с други потребители на Kahoot – наши колеги и приятели.
    Командата New K! горе вляво на екрана ни отвежда на меню с избор за вид на играта Create a new kahoot:
Quiz – тест (с въведение, преглед и награда)
Jumble – бърканица (най-новата игра)  
Discussion – дискусия (иницииранe на условия за дебат)
Survey – изследване, проучване (събиране на мнения и прозрение)

Горе вдясно на екрана ще видите MY STATS, където е показана следната информация:
KAHOOTS – брой на създадените игри
QUESTIONS – общ брой на въпросите на игрите
PLAYS – брой на проведените игри
PLAYERS – брой на играчите на проведените игри
SHARES – брой на споделянията
FAVS – брой на предпочитаните игри
RECENT RESULTS – показва, кога точно са проведени последните игри, а изборът на една някоя от тях дава и резултатите от тяхното провеждане. All results по-долу е опция за показване на всички проведени игри с техните резултати.
View all of your results: визуализация на резултатите (download – сваляне на резултатите на съответната игра, save – съхраняване в Google Drive, play again – стартиране на играта отново, share link – споделяне на играта с колеги и ученици)
COMMUNITY - общност
Read tips on our blog - Прочетете съветите на нашия блог
Join us on Facebook - Присъединете се към нас във Facebook
Share your experiences on Twitter - Споделете опита си на Twitter
Suggest an idea or feature - Предложете идея или функция



И така, достъпът и пускането на играта в действие става от командата горе вляво на екрана My Kahoots. Като кликнете на нея, ви излиза списъка с всички игри - куизи, дискусии или проучвания, които сте създали. Оттам правите избор на играта, която сте предвидили да проведете с учениците. За да я изиграете, е необходимо те да разполагат с iPhone, iPad, таблет, компютър или друго устройство с интернет, a вие с голям екран - интерактивна дъска или мултимедия, за да визуализирате зададените въпроси или задачи от вашия компютър. Когато сте в готовност, кликнете PLAY. Тогава се появява меню за пускане в ход на играта със следните опции GAME OPTIONS, които са активирани с ON, а са деактивирани с OFF:
Enable Answer Streak Bonus – активиране на бонуси за верните отговори
Podium – скала за класиране на победителите
Randomize order of questions – въпросите да се задават в случаен ред
Randomize order of answers – отговорите на всеки въпрос да са в случаен ред
Enable 2 Step Join – активиране на допълнителни стъпки при присъединяване, което ще придаде по-голяма сигурност на присъединилите се в стаята
Display game-pin throughout  - пин кода на играта да се вижда навсякъде
Show minimized intro instructions – да са показани минимизирани лоби инструкции
Play music in the lobby while waiting – да има музика, докато се изчаква следващия въпрос/ задача
Automatically move through questions – Автоматично придвижване през въпросите
Require players to re-join after each kahoot - Изискване играчите отново да се присъединят след всеки kahoot
    Когато изберете Classic (индивидуално участие в играта от всеки) или Team mode (групова игра по отделни отбори), се появява пин кода, с който учениците трябва да влязат в играта през www.kahoot.it/#/ от устройствата, с които работят. Когато те го въведат, трябва да кликнат ENTER.




Тогава се появява поле Nickname, където те трябва да въведат своето име и да кликнат на ОК, go! за стартиране на играта. Тогава на устройствата им се изписва: You’re In! See your nickname onscreen?, което означава: “Вие сте в играта. Видяхте ли името си на големия екран пред вас?”
     Тогава, на екрана на учителския компютър и на големия екран, се появяват имената на учениците, които са стартирали вече играта по описанието по-горе. Вляво на този екран се вижда техният брой – например 23 Players, а в останалата част на екрана се изписват имената им. Ако някой злоупотребява и не въвежда коректно името си, можете да позиционирате на него върху екрана и да го премахнете, за да го въведе правилно. След като видите, че е изпълнен броя на всички ученици, които трябва да влязат в играта, вие можете да стартирате със START вдясно на екрана. Тогава се стартира играта и на големия екран се четат въпросите/ задачите с четирите възможни отговора, които са в синьо, червено, жълто и зелено.



Тези четири цвята са на екраните на устройствата на учениците и те трябват да изберат отговора, който смятат за правилен и да натиснат съответния цвят. В зависимост от това, дали са избрали правилния отговор или грешен, KAHOOT ще ги уведоми със съобщението Correct или Incorrect.



След като на въпроса/ задачата отговорят всички ученици, на големия екран се вижда класация на правилните и грешните отговори и се показва кой от тях е бил верният. Също така има класация на петте отговорили правилно и най-бързо с броя точки, който са постигнали. Играта се провежда на фона на зададената музика или автоматичното озвучаване на KAHOOT. За задаване на следващия въпрос учителят кликва горе вдясно на екрана NEXT. Сигурно сте забелязали, че горе вляво на екрана има таймер, който вие сте настроили още при създаването на играта. На устройството на учениците, когато отговорът се отразява като правилен, или неправилен, горе вляво на екрана е изписана паролата за влизане в играта, а горе вдясно текущия въпрос, броя точки за дадения отговор и на кое място е ученика в класацията. Когато приключи куиза, на големия екран се изписва името на победителя в играта с най-много точки / And the winner is…/ и броя на верните и грешните отговори, които е дал.    И така, когато покажете на класа, че вие можете да генерирате обратна връзка и резултатите Feedback and results, вие можете да оцените куиза и тогава отново ще излязат финалните резултати. Командата download the results ви отваря таблица на Excel, която показва имената и резултатите на всички участници и как те са отговорили на всички въпроси. Това ще бъде от полза за учителя да разбере как точно учениците са отговорили на тези въпроси и от какво биха имали нужда да им се окаже помощ.
    Накрая на играта на екраните на телефоните на учениците се изписва надпис на кое място са се класирали, след което също се генерира обратна връзка и резултати – Did you learn something? /научихте ли нещо?/ Do you recommend it? /Бихте ли препоръчали играта?/ и How fun was it? /Колко забавно беше?/ To continue, tell us how you feel? /За да продължите, отговорете как се чувствате?/

Find Kahoots – откриване на публикувани игри на Kahoot
?FAQ – често задавани въпроси
Support – поддръжка, изпращане на съобщения и въпроси за обратна връзка

    Горе вдясно на екрана от потребителското име се задава меню, на което са изброени командите:
Edit Profile – за редакция на профила
Email Notification Settings - Настройки за уведомяване по електронната поща
My Results – моите резултати
Change Password – смяна на паролата
Delete My Account – изтриване на профила
Sign out – изход от програмата




За създаването на текста са преведени от английски и използани източниците:


https://files.getkahoot.com/academy/Kahoot_Academy_Guide_1st_Ed_-_March_2016.pdf?utm_source=getting_started_pdf&utm_medium=pdf&utm_content=Resources&utm_campaign=Teachers_Getting_Started

https://www.youtube.com/watch?v=5mRzrjbM6aw