ПРОЕКТ "ЕВРОПЕЙСКО ИНОВАТИВНО ОБУЧЕНИЕ" ПО ПРОГРАМА ЕРАЗЪМ + (2016 - 2017 г.)
на Варненска търговска гимназия "Г. С. Раковски"
Желаете ли да разнообразите и модернизирате учебния процес и да го направите привлекателен за учители и ученици? Искате ли да създадете свое иновативно портфолио, проект, анкета, тест или домашна работа в Интернет?
Предлагаме Ви да използвате някои успешно прилагани уеб-базирани приложения и инструменти за компютър и смартфон: уеб анкети и тестове (Kahoot, Google Forms, Socrative), интерактивни табла (Padlet), интерактивни изображения - карти, схеми (Thinglink), блогове (Blogger) и др.
Ръководствата за тяхната употреба са разработени, преведени и публикувани в настоящия блог от група учители от Варненска търговска гимназия „Г. С. Раковски“, участвали в двуседмични курсове за обучение по програма Еразъм+ през лятото на 2016 г. в университети в Дъблин, Ирландия, Лийдс, Великобритания и Малта.
Блогът е предназначен за учители, ученици и за всички, които се интересуват от уеб базирани технологии (Интернет технологии), както и от СЕИО.
Блогът предоставя кратки ръководства за обучение с безплатен и достъпен Web 2.0 образователен софтуер за развиване на основни техники за работа с използване на широка гама от инструменти като например блогове (Blogger), уеб анкети (Kahoot, Google Forms, Socrative), интерактивни табла (Padlet), интерактивни изображения (карти, схеми - Thinglink) и връзки към други широко използвани за преподаване и обучение уеб базирани приложения.
Приложението Socrative може да се използва за тестове на смартфони от учителя и учениците без да е необходим компютърен кабинет, а за приложението Kahoot е необходима дигитална дъска или прожектор за учителя и смартфони за учениците.
Желаете ли да разнообразите и модернизирате учебния процес и да го направите привлекателен за учители и ученици? Искате ли да създадете свое иновативно портфолио, проект, анкета, тест или домашна работа в Интернет?
Предлагаме Ви да използвате някои успешно прилагани уеб-базирани приложения и инструменти за компютър и смартфон: уеб анкети и тестове (Kahoot, Google Forms, Socrative), интерактивни табла (Padlet), интерактивни изображения - карти, схеми (Thinglink), блогове (Blogger) и др.
Ръководствата за тяхната употреба са разработени, преведени и публикувани в настоящия блог от група учители от Варненска търговска гимназия „Г. С. Раковски“, участвали в двуседмични курсове за обучение по програма Еразъм+ през лятото на 2016 г. в университети в Дъблин, Ирландия, Лийдс, Великобритания и Малта.
Блогът е предназначен за учители, ученици и за всички, които се интересуват от уеб базирани технологии (Интернет технологии), както и от СЕИО.
Блогът предоставя кратки ръководства за обучение с безплатен и достъпен Web 2.0 образователен софтуер за развиване на основни техники за работа с използване на широка гама от инструменти като например блогове (Blogger), уеб анкети (Kahoot, Google Forms, Socrative), интерактивни табла (Padlet), интерактивни изображения (карти, схеми - Thinglink) и връзки към други широко използвани за преподаване и обучение уеб базирани приложения.
Приложението Socrative може да се използва за тестове на смартфони от учителя и учениците без да е необходим компютърен кабинет, а за приложението Kahoot е необходима дигитална дъска или прожектор за учителя и смартфони за учениците.
Целите на блога са:
- Да се подпомогнат учителите с практически насоки за използване на редица уеб-базирани инструменти на ИКТ (Информационни и комуникационни технологии) и как да ги интегрират в преподаването и процеса на обучение с учениците си
- Да се помисли как ИКТ могат да подобрят обучението на учениците и да им помогне да постигнат целите на обучението
- Да се модернизира подхода на управление на класната стая, планирането на уроците и разработване на материали при изучаване на предмети на английски език.
Уеб базираните приложения и инструменти могат да подпомогнат прилагането на иновативни методи на обучение в класната стая и извън нея по всички учебни предмети, да способстват за създаване на дигитални уеб ресурси с цел интегрирането им в учебния процес и повишаване на мотивацията и ангажираността на учениците. Блогът може да покаже на учениците как самостоятелно да работят креативно с дигитални онлайн инструменти и да персонифицират учебно съдържание, така че да се превърнат в активни и самостоятелни учещи се през целия живот, което е и целта на едно модерно образование на 21-ви век. Родителите могат да наблюдават и да бъдат съпричастни в напредъка на своите деца, като по този начин може да се постигне по-ефективно партниране между учители, училище и родители, обединени от общите им цели и интереси относно просперитета на младите хора.
Частта за СЕИО (Съдържателно-езиково интегрирано обучение) е предназначена за учители, които биха искали да преподават учебни предмети на чужд език посредством изследователски методи. Практическите идеи, които са заложени, обхващат модернизиране на подхода на управление на класната стая, планиране на уроците и разработване на материали на чужд език, фолклор, спорт, символи, изкуство, общество и т.н. Фокусира се върху лексиката, произношението и употребата на чуждия език, както и върху подобряване на уменията при неговото прилагане.
Считаме, че прилагането на иновативните уеб-базирани ИКТ и на най-новите тенденции на преподаването на СЕИО ще имат положителен ефект върху професионалното израстване на педагозите; върху усвояването на важни ключови компетенции за 21-ви век от учениците, които ще ги направят успешни и конкурентноспособни в бъдещата им реализация на пазара на труда в България и в чужбина.
УНИВЕРСИТЕТИ, В КОИТО СЕ ПРОВЕДЕ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧИТЕЛИ
от Варненска търговска гимназия "Г. С. Раковски"
посредством English Matters
УНИВЕРСИТЕТИ, В КОИТО СЕ ПРОВЕДЕ ОБУЧЕНИЕТО НА УЧИТЕЛИ
от Варненска търговска гимназия "Г. С. Раковски"
посредством English Matters
- Trinity College Dublin (Университетът на Дъблин), Ирландия
- University of Leeds, гр. Лийдс, Великобритания
- ETI (Executive Training Institute), Малта
Това не е официален сайт на Варненска търговска гимназия "Г. С. Раковски". Към сайта на гимназията:
http://vtg-rakovski.eu/